תפריט נגישות

סמל אדרון עמר ז"ל

מפרי עטו

הם היו ארבעה

אלבום תמונות

הם היו ארבעה, בכל מקום ביחד, לא יכלו להיפרד מאז אותו אירוע שקרה להם ב-30 ביוני 2002: "בלה-בלה", שהתנשא לגובה 1.90 והיה מדבר לא ברור, ובגלל זה גם כולם קראו לו ככה אבל שמו האמיתי היה מישה, ערן ה"שקט" - קראו לו ככה כי הוא לא היה מדבר בכלל, והיה מתקשר על ידי הנהונים ואם כבר יצא לו להגיד משהו, זה היה בד"כ - "טוב" חד וקצר. השלישי בחבורה היה בעל חזות מטעה - למרות שהוא היה נמוך ובעל פני תם, מכל הארבעה הוא היה המסוכן ביותר - ומילה אחת שלו יכלה להצית את כל השכונות באילת - הוא היה רב השפעה ולא סבל חוסר כבוד: סימן ההיכר שלו היה שיער קצר פרוע, ומיצובישי כחולה שליוותה אותו לכל מקום, קרוצ'י היה שמו. הרביעית, היתה החוליה הנשית שהשלימה את הצוות, הייתה בעלת קשרים והייתה זו שדואגת לכל הפרטים הקטנים - קראו לה סתוונית, אבל לאף אחד לא היה כוח לכזה שם ארוך - אז כולם קראו לה פשוט "וונית".
ובכן, 8 שנים עברו מאותו יום שהארבעה סיימו ללמוד ועסקי הפשע שהם ניהלו שגשגו - ביום שמש יפה אחד, כשהם באו לכת למועדון הסנוקר של אמרי, אותו בלונדי גבוה מהכיתה (שהחליט לעזוב את הלימודים ולממש את הכשרון שלו בסנוקר, והרוויח את מועדון "האינטרפול" כשניצח את אשכול לוי בהתערבות על המקום) הם נתקלו במשהו מוזר - הבאסטה של נטלי לוי הייתה סגורה (שלא כמו בכל יום רגיל) ועליה היה תלוי שלט: נסעתי להודו לחתונה של ליאת וייצמן וגל ורבורג, אשוב בעוד שבועיים. קרוצ'י התמלא זעם: "וורבורג מתחתן והוא לא שולח הזמנה??" מישהו ישלם על זה! ישר הוא הרים טלפון לצמד שומרי הראש שלו דימה וסרגיי והתחיל לצעוק עליהם. השניים אמרו שאין להם מושג על מה הוא מדבר ושבטוח נפלה כאן טעות ושאין סיכוי שוורבורג ינסה שוב להתעסק איתו אחרי התקרית שהייתה ביניהם, בה כל אחד מהם ניסה להחתים את נטלי חדד בסוכנות הדוגמנות שלו ובסופה וורבורג החליט שמשחקי הכוח עם קרוצ'י וחבורתו לא משתלמים, והחליט לערוך סולחה גדולה שאותה ניהלו נמרוד גל ותומר בטש שהיו בוררים מקובלים בעולם התחתון. אולם שותפיו של קרוצ'י לא ויתרו והבינו שמשהו מסריח. "בלה בלה" יצא לחקור את העניין מקרוב ולשם כך הוא גייס את שירותיו של יונתן משיח שלימים הפך לחוקר פרטי מצליח בעיר והתפרסם בעקבות חשיפת פרשית השחיתות של צמיד הנוכלים אדרון עמר ואוראל קבלו שהצליחו להונות את מערך גביית דמי החסות המתוחכמים של "ערן השקט" בסכומים של עשרות אלפי שקלים, אך יצאו בשלום מהעניין בטענה כי "הכל נעשה בתום לב".
ובכן, משיח לא התמהמה וגייס את מוחו החריף לפיצוח התעלומה - הוא יצא ל"נענע בר" במרכז התיירות, וגילה שנטלי לוי בעצם יושבת שם עם טל בן נון (שהפכה לבעלת המקום והגדילה אותו כל כך עד ש"הנישה" כבר נסגרה ולעידן אבני לא נשארה ברירה אלא לעבור להיות בר מן אצל טל). "מה את עושה פה?" שאל משיח בקול תקיף, "לא רשמת על הבאסטה שנסעת להודו לחתונה?". "אה, לא עוד לא, אני מחכה לעמית קינן שתסגור את הגן ב-1 וחצי ולהילה בוזגלו שצריכה לחזור מהגיבוש טיס שהיא מעבירה בערך ב-2. אתה גם נוסע?". "לא, אין מצב, גויסתי על ידי הרביעיה כדי לחקור מדוע קרוצ'י לא קיבל הזמנה לחתונה ואני לא יכול להשתחרר מהמשימה". "חבל", ענתה נטלי, דווקא הולך להיות נחמד וגם שמעתי שברק בן חיים, זה שהיה פעם המחנך שלנו, אבל נסע להודו לחפש את עצמו כי לא הייתה לו כיתת חינוך שהשתוותה אלינו, יבוא. "יש לי עוד מה לחדש לך" הוסיף משיח, "ברק בן חיים, בזמן טיולו בהודו פגש את יערה שמואל שהייתה שם בטיול שורשים - הם התאהבו וערכו חתונה בודהיסטית ומאז הם חיים ביחד באושר ועושר בלי ההטרדות של גלית סבן כהן (שבעצם תמיד הייתה מאוהבת בברק)".
"וואלה? לא היה לי מושג, אבל טוב לדעת" ענתה נטלי.
"תמיד נחמד לראות ילדים מיב' 4", ענה יונתן " אבל אני חייב לפצח את הפרשייה, אז אני זז בינתיים, להתראות!".
יונתן פנה לחנות תשמישי הקדושה של גל בק שבינתיים שינה את שמו לאוריאל וחזר בתשובה בעקבות "ההתגלות" שהוא חשב שהוא חווה, מה שבעצם התברר כמטס הסיום של קורס הטיס של עידן זגגי. "אשריך יונתן", אמר לו גל, "מה שלומך?". "שלומי טוב", הוא ענה בקרירות, כשהוא מתקשה לשכוח את משולש האוהבים שהיה בינו לבין גל בק ואלכס חבנר, שנגמר בשברון לב מוחלט של שלושתם ושבעקבותיו אלכס זרק למימי ים סוף את מדליית הזהב האולימפית שלו.
"יש לך מושג למה ורבורג לא הזמין את קרוצ'י לחתונה שלו?", שאל יונתן.
"ישתבח שמו של האל, אין לי שמץ של מושג מדוע, אבל אני חושב שזה בגלל אותו אירוע שקרה לפני כמה וכמה שנים, באותו 30 ביוני מפורסם - עד היום אני לא שוכח את זה"...
"זהו!, איך לא חשבתי על זה?, ה-30 ביוני 2002", קרא יונתן. באותו יום ארגן אבירם סער מהפיכה שלטונית בעיריית אילת, ולאחר מאבק מזוין קצר בינו לבין המשטרה הוא התבסס כראש העירייה והפנה את רוב התקציב לאגודת הסופטבול.
ביחד עם שירן ימין הם ניהלו את העיר ביד רמה והוציאו את קרוצ'י, בלה-בלה, "ערן השקט" ווונית מחוץ לחוק ומינו את וורבורג ליועצם לענייני מוזיקה ונוער.
ורבורג לא הצליח להתגבר אף פעם על הנתק שנוצר בינו לבין הרביעיה, ולכן עד היום הוא מנסה לגרום להם לקנא.
הפעם, גילה יונתן, ורבורג לא מתחתן עם ליאת בכלל, (הם התחתנו מיד בסוף הלימודים בצורה אזרחית כשדני מדלסי התנדב להיות המחתן וקובי לביא היה השושבין) הוא יוזם פגש מחזור של כיתת יב' 4 בהודו! כן כן!
מיד ארז יונתן את חפציו ועלה על המטוס הראשון להודו, התאחד עם יתר חבריו לכיתה וברק בן חיים ומאז הם מנסים להבין איך התחזיות של כותב הסיפור הזה היו כל כך מדויקות ונכונות??!!

בהצלחה לכולם בחיים! אוהב את כולכם!

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה