תפריט נגישות

מ"כ יעקב (יענקל'ה) מדוצקי ז"ל

רשימות לזכרו

חברים מספרים

כריכת הספר שהוציא אחיו לזכרו
אלבום תמונות

"היה לו ליענקל'ה אופי מיוחד; נעים, מדבר אל הלוחמים. אנחנו ממש הערכנו אותו ואהבנו אותו. אני ממש זוכר כמו היום - הוא ידע איך לקשר, ואיך לדבר איתנו. היה מעודד אותנו, מסביר ואומר שיהיה בסדר".
(ראובן רוזנברג)

"יענקל'ה שהיה בחור חזק, קירב את הדרגל אליו והרביץ סרטים. התחילו שאגות, אתה גומר את התחמושת. נכון, הוא היה הראשון וזה היה אחד הקרבות הראשונים. הרבה אנשים היו בהלם קרב ובדמות שלו ובמעשיו הוא משך אותנו".
(שמואל חנין)

יענקל'ה היה דמות שאפשר להתחבר אליה. לא דברן יותר מדי גדול, אבל מין הופעה כזו שמבקשת כאילו להעריץ אותו. מבין שלל הדמויות שאני זוכר, היו אנשים שהיה לי סימפטיה אליהם והיו אנשים שלא. יענקל'ה היה אחד האנשים שאני רואה אותו בצורה כזאת. נראה לי שהיה גם גדול מימדים".
(עמוס ספן)

יענקל'ה היה בחור בריא, נמרץ מאוד ומלא חיים. הוא היה דמות. היה לו קול טוב. שם דמעתי את יענקל'ה מנהל את הקרב ושולט בכיתה שלו. הוא היה בסדר, שלט בבקרת האש, מפקד מעולה".
(נעם ריינין)

אני זוכר את מפקד הכיתה יענקל'ה מדוצקי שהיה עמנו בכל הקרבות. מכל המפקדים שהובילו אותנו בקב, את יענקל'ה אני זוכר יותר מכולם. אולי היה זה בגלל ההתלהבות שלו, האידאלים שלו והדבקות חסרת ההיסוס באמונה במטרה: מדינה יהודית לאחר אלפיים שנות תפילה ללא הפסקה הגיעה להתגשמות, "בשנה הבאה בירושלים". זה, ויותר מכך, הפכו אותו למנהיג שהיה. אילו היה נשאר בחיים היה הופך לאישיות".

מתוך "אחי- יענקל'ה"

מידע נוסף נמצא בתא הנופל בחדר ההנצחה שבבית הפלמ"ח

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה