תפריט נגישות

מ"כ יעקב (יענקל'ה) מדוצקי ז"ל

מפרי עטו

מצרור מכתביו

אלבום תמונות

24.2.48

שלום לכם הורי ואחי היקרים.

זה כמה שרציתי לכתוב לכם אולם לא היתה לי הזדמנות מתאימה לשליחת המכתב. נדהמתי בקראי היום על הרצח של בלשין ופייגין שקרה בעמק ופשוט אינני יכול להביע זאת במילים, אולם הרגשתי שאני מוכרח לכתוב לכם. את המכתב עד חיפה אני שולח עם חבר. אני מבין שגם אתם קראתם על זאת בעתון ונרגשתם מאוד ועלי להגיד לכם שאני מרגיש שבקרוב יבוא תגמול גדול על כל ההריגות של יהודים חפים, בדרכים וברחובות, בעיר וסתם בשדה, תגמול בדרך ומגמה מסוימת. אני דואג מאוד לשלומו של אבא שגם כן מתנסה בנסיעות בדרכים לא בטוחות ואני רוצה לבקשך אבא להיות זהיר.
אני כותב זאת מאוחר בערב ועלי להקדים קום מחר ולכן עלי לסיים.

נשיקות חמות
יעקב

כתבתי: נוער ב' קבוץ יגור. אנא כתבו לי.
נ.ב. המחיקה המזופתת אינה צריכה להיות, אולם היא קרתה ברגע האחרון ואתכם הסליחה.

להורי ואחי היקרים.

אני נאלץ לכתוב לכם עוד פעם, אף על פי, שלא קיבלתי תשובה על מכתבי הראשון, שנכתב יום לאחר הרצחם של בלשין ופייגין.
כמובן שאני דואג לכם מאוד, גם מפאת ההתקפה שנערכה במענית, וגם משום שאני יודע, שאבא נוסע בלי כל אבטחה במקומות לא כל כך בטוחים. ולכן אבקשכם מאוד לכתוב לי כתף לאחר קבלכם את מכתבי זה ולהודיע לי על כל הנעשה אצלכם ובכלל מה נשמע בפרדס-חנה.
כתובתי: קבוץ יגור, נוער ב'.
אצלי הכל בסדר, ושלומי טוב. אם לא יקשה עליכם, שלחו לי מעט דברים טובים ואשמח מאוד.

היו בריאים
בנשיקות חמות
יעקב

3.48

למשפחה

שלא באשמתכם כמובן, קיבלתי את מכתבכם והחבילה במאוחר ובדאגה.
לא ציפיתי לקבל חבילה כה גדולה וגדושה, רציתי רק לטעום את טעמם הנפלא של הטיגלך מעשה ידי אמא. בינתיים התחלנו לקבל כאן חבילות של שוקולד וסוכריות מדי שבוע. אני נמצא כעת באחד המקומות בהרי אפרים. ברגע זה הריני יושב ועושה עצמי שומע לאיזו הרצאה משעממת. בחוץ יורד גשם חזק ובוץ רב יש בחצר. אולם כאן באולם חם ונעים. בזמן האחרון לא עבדנו קשה בגלל הגשם שירד כאן בכמויות גדולות. דרך אגב, כל החברה שטעמו מהטיגלך נגררים אחרי ומהללים מאוד את טעמם. אני כמובן מקמץ מאוד בחלוקתם ואני חושב שהכמות הנשארה תספיק לי עוד די והותר.
כן, שכחתי בכלל, יאיר רמז לי במכתב שאבא נפצע בפניומהשויסאפרט, כמובן שהתפלאתי מאוד כשלא קראתי כלום על זה במכתבו של אבא. כתבו לי מיד מה קרה ומה שלומו של אבא. אני אשתדל להתקשר אתכם טלפונית באחד הימים ונדמה שהדבר יתאפשר. אינני יודע עוד בדיוק מתי אגמור כאן, אבל זה לא יקח עוד הרבה זמן. בסביבה הזאת הכל שקט לעת עתה ונקוה שכך זה ימשך להבא.
נדמה לי שכבר כתבתי על הכל. מדוע זה אין הילדים כותבים לי. דרך אגב, הגיע אלי מכתבו של יגאל עם התמונה המשפחתית ותמסרו לו שהמכתב יפה מאוד ושיכתוב לי עוד.

ועתה אסים באהבה
יעקב

נ.ב. התפלאתי מאוד מדוע זה אמא לא כתבה לי ולכן אבקשה לכתוב הפעם, כי אתחיל לדאוג באופן רציני.
אמא! כתבי לי הפעם ומהר.
נ.ב. שלחו לי את התמונות שהצטלמתי אתכם יום לפני שנסעתי.

מתוך "אחי- יענקל'ה"

מידע נוסף נמצא בתא הנופל בחדר ההנצחה שבבית הפלמ"ח

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה