תפריט נגישות

טוראי מרדכי יהודה לודמיר ז"ל

מרדכי לודמיר
בן 17 בנפלו
בן חיה ומשה דב
נולד בירושלים
בד' בשבט תש"ו, 6/1/1946
התגורר בשואבה
התגייס ב-אוקטובר 1962
שרת בחיל הים בסיס חיפה
נפל בעת מילוי תפקידו
בי"ט בתמוז תשכ"ג, 11/7/1963
מקום קבורה: ירושלים - הר הרצל
אזור: ב, חלקה: 10, שורה: 2, קבר: 1.

קורות חיים

בן משה-דוב וחיה. נולד ביום ד' בשבט תש"ו (6.1.1946) בירושלים, ובין סלעיה וטרשיה גדל ואת אוירה ספג מילדות. למד בבית-החינוך על-שם ברל כצנלסון ולאחר-מכן בבית-הספר המקצועי של "כל ישראל חברים". השתייך לתנועת "הנוער העובד".

ניחן בחוש-הומור טוב. שקט היה וצנוע, חביב ואהוב על כל יודעיו. היתה לו הבנה טבעית ויכולת חדירה למכמני-הטכניקה ובכשרו הטבעי היה יוצר ובונה. ברוך-כשרונות היה לעבודות-יד בעץ-זית, בנחושת ובברזל וכשהוריו הציעו לו להיכנס לבית-הספר לאמנות "בצלאל" דחה את הצעתם עד לאחר את שירותו הצבאי.

בהגיעו לגיל ט"ז החליט לבנות את עתידו כאיש-צבא ומאהבתו הרבה לים חושלה בו ההחלטה להצטרף לחיל-הים. לפני שהגיע זמן להתיצב לשירות-הצבא, התגייס לגדנ"ע-ים ונתקבל לבית-האולפנא שלהם.

גויס לצה"ל באוקטובר 1962. את שלבי הטירונות והאימונים במסגרת זו סיים בהצלחה רבה ובהצטיינות ולאחר-מכן התגייס לחיל-הים ושירת בנחתות. מפקדיו אהבוהו על מסירותו ואף הוא אהב אותם, כן היתה קרבה בינו לבין חבריו. בערב-פסח תשכ"ג השתתף בצעדת ארבעת הימים, אך כעבור כמה חדשים, ביום כ' בתמוז תשכ"ג (11.7.1963), נפל בשעת מילוי תפקידו והובא למנוחת-עולמים בבית-הקברות הצבאי שעל הר-הרצל בירושלים.

בבית-הספר המקצועי אשר בו למד הונצח שמו בחדר-הספריה. במושב שואבה הוקם מועדון-נוער על-שמו. כן הקדישה הנהלת "המקשר" ארון-ספרים לזכרו.

בשנת תשכ"ח הוציאו הוריו ספר בשם "חייו הקצרים של יהודה ז"ל" ובו מובאים דבריהם-הם, דברי מוריו, מפקדיו וחבריו. בין השאר נמצאים בתוך הספר מדברי מפקד חיל-הים, אלוף יוחאי בן-נון: "עוצמתה ואצילותה, חרדת-קדושתה וכוח-משיכתה, צלילותה והמייתה של עיר-הנצח נתמזגו בדמותו של עלם יפה-נפש ויפה-תואר זה, שאת שביליה מדד בנעלו מיום שעמד על דעתו ואל עפרה בא - נישא על כתפי חבריו-לנשק".

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה