תפריט נגישות

רב"ט דוד חורש ז"ל

דוד חורש
בן 19 בנפלו
בן מלכה ואריה
נולד בטל שחר
בכ"א באייר תשי"ד, 24/5/1954
התגורר בטל שחר
התגייס ב-12.11.1972
שרת בחטיבת הצנחנים, חיל הנדסה פלחה"ן 5105
נפל בקרב
בכ"ג בתשרי תשל"ד, 19/10/1973
במלחמת יום הכיפורים
מקום נפילה: תעלת סואץ
באזור סיני ותעלת סואץ
מקום קבורה: ירושלים - הר הרצל
אזור: ה, חלקה: 2, שורה: 3, קבר: 13.
הותיר: הורים, אח ושתי אחיות

קורות חיים

דוד, בן מלכה ואריה, נולד ביום כ"א באייר תשי"ד (24.5.1954) במושב טל-שחר. הוא למד בבית הספר היסודי "השחר" בטל שחר, בגימנסיה "הרצליה" ובפנימייה הצבאית בתל אביב. דוד היה תלמיד חרוץ וסיים בהצטיינות את לימודיו בבית הספר היסודי.

הוא אהב ספורט והיה חבר באגודת הספורט של "הפועל" במועצה האזורית מטה יהודה, והיה פעיל בעיקר במקצועות הכדורגל והכדורסל. הכל זוכרים אותו כצעיר חברותי מאוד, שהיה מוכן לעזור לחבריו בבית הספר ובצבא. דוד חלם ללמוד בפנימייה הצבאית, והיה מאושר כאשר עבר בהצלחה את מבחני הכניסה והתקבל לגמנסיה "הרצליה" ולפנימייה הצבאית. הוא היה נער חסון וגבוה, טוב לב ואהוד על חבריו ועל ידידיו. הוא מצא את מקומו על נקלה בפנימייה והיה מרוצה מאוד, הואיל ואהב את חיי השדה ואת האימונים הצבאיים.

דוד גויס לצה"ל במחצית נובמבר 1972 והוצב בחטיבת הצנחנים. הוא עבר בהצלחה קורס צניחה וקורס חובשים קרביים ונחשב חייל טוב ואחראי. גם במסגרת שירותו הצבאי הצטיין דוד בענפי הספורט הצבאי והאתלטיקה וכושרו הגופני היה מעולה. בחופשותיו נהג לשתף את הוריו ואת בני משפחתו בחוויות שעבר בצבא.

במלחמת יום הכיפורים שירת דוד כחובש קרבי בגזרה הדרומית של תעלת סואץ, תחילה ממזרח לתעלה ואחרי כן - ממערבה. בקרב שהתחולל בגדה המערבית של התעלה אחרי הצליחה, ביום כ"ג בתשרי תשל"ד (19.10.1973), נפגע דוד ונהרג. הוא הובא למנוחת עולמים בבית העלמין בהר הרצל בירושלים. השאיר אחריו הורים ושלושה אחים ואחיות. לאחר נופלו הועלה לדרגת רב טוראי.

הוריו של דוד החליטו להנציח את זכרו במפעל ספורט, שהיה קרוב ללב בנם. הם יזמו וארגנו מירוץ שנתי לזכר דוד, הנקרא 'מירוץ האתגר'. הוא מתקיים כל שנה בחג החנוכה, בעזרתם האדיבה של מושב טל-שחר והמועצה של מטה יהודה. משתתפים בו ספורטאים המייצגים את כל אגודות הספורט, והמנצחים בו זוכים בגביעים ובתעודות הצטיינות על שם דוד ז"ל.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה