תפריט נגישות

אליעזר ברסקי ז"ל

אליעזר ברסקי
בן 16 במותו
בן מרים ואברהם
נולד באוקראינה
בכ"ג בתשרי תרצ"ב, 4/10/1931
התגורר בקרית ענבים
חלל פעולת איבה
בז' בשבט תש"ח, 18/1/1948
במלחמת העצמאות
מקום אירוע: הקסטל
באזור ירושלים והסביבה
מקום קבורה: קיבוץ קרית ענבים
הותיר: הורים ואחות

קורות חיים

אליעזר, בן מרים (מניה ) ואברהם ברסקי נולד בניקופול שבאוקראינה בכ"ג בתשרי תרצ"ב (04.10.1931). בהיותו בן שישה שבועות עלה ארצה עם משפחתו. הם התיישבו בקיבוץ קריית ענבים.

המשפחה חיה בקריית ענבים עד שנת 1934, ואז עברו לגור בחיפה. אליעזר נכנס לגן ילדים, ומשהגיע לגיל בית הספר נכנס לבית הספר לילדי עובדים. כבן להורים פועלים, שעבדו מחוץ לבית, היה אליעזר מצפה להוריו שעות ארוכות של שהייה בבית לבדו.

כשפרצה מלחמת העולם השנייה חזרה המשפחה לקריית ענבים. אליעזר חווה קשיי קליטה מחדש בקבוצה, אך התחסן והתחשל.

עם סיום בית הספר היסודי נשלח אליעזר לבית הספר "עמל" בירושלים, מאחר שגילה נטיות טכניות בולטות וראה את עתידו הקיבוצי כמכונאי. הלימודים בירושלים העניקו לאליעזר - כפי שהספידו אותו מקורביו - תחושה של עצמאות ובגרות: "זו הפעם הראשונה שהוא יוצא למרחב, לחיים עצמאיים. הוא מאושר עם הגשמת שאיפתו ללמוד".

ב-18.01.1948 יצאו מקריית ענבים שלוש מכוניות ובהן תלמידים וחברי קבוצה שנסעו לירושלים. במעבר הקסטל, בשיא מעלה הכביש, נפתחה על השיירה הקטנה אש מבית הקפה אבו-ג'ורג' בפסגת הקסטל, שהיה מקום התכנסות קבוע של חוליות פורעים בפיקוד המופתי של ירושלים.

נהג המכונית הראשונה נפגע, המכונית התהפכה ונוסעי השיירה ניסו לצאת, לרוץ ולהסתתר בוואדי. אליעזר נראה מתרומם ממושבו, אך כדור פגע בו והוא נהרג במקום, ביום ז' בשבט תש"ח (18.01.1948). את גופתו מצאו לאחר מכן, בתעלה.

בן 16 במותו. אליעזר הותיר הורים ואחות. הוא הובא למנוחת עולמים בבית העלמין בקיבוץ קריית ענבים.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה