תפריט נגישות

טוראי בן-ציון בנצי ראובן ז"ל

בן-ציון ראובן
בן 19 בנפלו
בן פהימה ושמואל
נולד בנס הרים
בכ"ו בניסן תשי"א, 2/5/1951
התגורר באבן ספיר
התגייס ב-11.5.1969
שרת בחיל השריון, חיל הנדסה גד' חה"נ אוג' 271
נפל בפעילות מבצעית
בי"ז בסיון תש"ל, 20/6/1970
מקום נפילה: תעלת סואץ
באזור סיני ותעלת סואץ
מקום קבורה: ירושלים - הר הרצל
אזור: ד, חלקה: 2, שורה: 4, קבר: 4.
הותיר: אם, שבעה אחים ושתי אחיות

קורות חיים

בן שמואל ופהימה. נולד ביום כ"ו בניסן תשי"א (2.5.1951) במושב נס-הרים.

למד בבית-הספר האזורי החקלאי בעין כרם. ראשו לא היה נתון ללימודים ואחרי סיימו את לימודי כיתה ח', לא המשיך ללמוד ונרתם לעבודה במשק הוריו במושב אבן ספיר. הוא עשה מלאכתו במסירות וברצון, ואמנם היה המשק פורח ומשגשג.

בן-ציון היה בעל כוח גופני רב, אבל מעולם לא ניצל את כוחו לתועלתו, או להטלת אימה על אחרים. הוא היה איש חברה וטוב לב ובקרב חבריו בני גילו היה כעמוד התווך.

במאי 1969 גויס לצה"ל והוצב לחיל ההנדסה. הוא היה חייל טוב, מסור וגאה בשירותו. אור ליום י"ז בסיוון תש"ל (20.6.1970), נפל על גדות התעלה בהפגזת האויב. הובא למנוחת-עולמים בבית-הקברות הצבאי, שעל הר-הרצל בירושלים.

מפקדו כתב להוריו מכתב תנחומים ובין השאר ציין: "בן-ציון נפל בעת בניית ביצורים באחד המעוזים בתעלה, עבודה שנעשתה תחת אש ובחירוף נפש, עד שאש האויב השיגה אותו. בנצי נחשב בגדוד לאחד החיילים המעולים ביותר וכל חבריו ומפקדיו יכולים להעיד על כך. בנצי היה תמיד בין הראשונים להתנדב לכל משימה קשה ומסוכנת ובכל עבודה שעסק מילא תמיד את מקומם של שלושה חיילים. כל מה שעשה, עשה ברוח טובה ובחיוך קל על שפתיו. מעולם לא שמע אותו איש מתלונן על תנאים קשים. כזה היה בנצי וכזה נזכור אותו אנו חבריו ומפקדיו".

המשפחה תרמה לזכרו גביע לטורניר כדורגל בין קבוצות מושבי אזור מטה יהודה. הטורניר מתקיים מדי שנה, ביום השנה, במושב אבן ספיר.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה