תפריט נגישות

שמואל בן הלל ז"ל

שמואל בן הלל
בן 60 במותו
בן אלגריה ואשר
נולד בונצואלה
בכ"ג בכסלו תשט"ו, 18/12/1954
התגורר בצור הדסה
חלל פעולת איבה
בח' בכסלו תשע"ו, 20/11/2015
מקום אירוע: מאלי, אפריקה
מקום קבורה: נס הרים (אזורי)
הותיר: אם, אישה ושלושה בנים

קורות חיים

שמואל, בן אלגריה ואשר, נולד בטטואן אשר במרוקו ביום כ"ג בסיוון תשט"ו (18.12.1954). כשהיה בן 12 היגר עם משפחתו לוונצואלה ומשבגר עלה לישראל.

שמואל נשא לאישה את פלורי ובני הזוג הקימו לימים את ביתם ביישוב צור הדסה אשר ממערב לירושלים, שם גדלו שלושת ילדיהם – אשר, אבי ונתנאל.

שמואל סיים לימודי חינוך ומחשבת ישראל באוניברסיטה העברית בירושלים ועסק כל חייו בחינוך, בישראל ובחו"ל. גם במושב מגוריו היה פעיל בתחום, כיו"ר ועד ההורים וכחבר ועדת החינוך בירושלים. הוא גם שימש יועץ בקבוצת הפועל ירושלים, בה שיחק בנו.

לאורך השנים שמואל עסק בפיתוח של החינוך היהודי בתפוצות, ניהל את בית ספר 'תרבות' במקסיקו סיטי במשך ארבע שנים והיה מנחה אקדמי וכותב תכניות לימודים באוניברסיטה העברית בירושלים. אחר כך שימש יועץ בכיר לממשלות במזרח אירופה, באמריקה הלטינית ובדרום-מזרח אסיה. את עבודתו ביצע במסגרת של 'קרן מנדל' וכן באופן פרטי. בנוסף היה שמואל חבר באגודה לפילוסופיה של החינוך בבריטניה ושימש כעמית מחקר במכון החינוך בלונדון. במסגרות אלו חיבר ספרי הדרכה על תכנון החינוך, פיתוח בית הספר, שילוב של ועדי הורים בחינוך ותכנון השילוב בחינוך של אוכלוסיות עם צרכים מיוחדים.

שמואל למד בתכנית עמיתי ירושלים של 'מכון מנדל למנהיגות' הירושלמי, לימים היה חבר סגל בכיר ב'קרן מנדל'.

ביום שישי, ח' בכסלו תשע"ו (20.11.2015), נכנסו טרוריסטים מוסלמים למלון "רדיסון בלו" בבמקו, בירת מאלי שבמערב אפריקה, והחלו לירות לכל עבר. 19 אנשים נרצחו ועשרות אחרים נפצעו. רוב שוכני המלון נלקחו בשבי על ידי המחבלים. שמואל, ששהה במלון באותה עת במסגרת פרויקט ייעוץ לממשלת מאלי בתחום החינוך והתעסוקה, נרצח במקום.

שמואל היה בן 60 במותו. הוא הובא למנוחת עולמים בבית העלמין האזורי במושב נס הרים. הותיר אחריו אם, אישה ושלושה בנים.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה