תפריט נגישות

סמל אלחנן לשם ז"ל

אלחנן לשם
בן 30 בנפלו
בן שושנה וחיים
נולד בפתח תקוה
בט"ו באלול תש"ב, 28/8/1942
התגורר בנתיב הל"ה
התגייס ב-אוקטובר 1957
שרת בחיל התותחנים גד' 9251
נפל בעת מילוי תפקידו
בט"ו בחשוון תשל"ג, 23/10/1972
מקום נפילה: סיני
באזור סיני ותעלת סואץ
מקום קבורה: קיבוץ נתיב הל"ה
הותיר: אישה - רות ושלושה ילדים

קורות חיים

לשם אלחנן בן חיים ושושנה. נולד ביום ט"ו באלול תש"ב (28.8.1942) בפתח תקוה. כשהיה בן ארבע שנים עברה המשפחה לקרית ים ושם למד בבית הספר היסודי "אורים". אלחנן סיים את לימודיו בבית הספר התיכון מקצועי "בסמ"ת" שליד הטכניון בחיפה. כחניך נלהב של תנועת הנוער החלוצית "המחנות העולים" שאף לצאת להגשמה.

הוא התגייס לצה"ל במחצית אוקטובר 1957 ודרכו הייתה ברורה - הוא הצטרף לנח"ל. עם קבוצת חיילי נח"ל הצטרף לקיבוץ נתיב הל"ה בפרוזדור ירושלים ובנה שם את ביתו. בתקופות התעסוקה המבצעית עבר קורסים שונים - קורס צניחה ואימון מתקדם - והיה ללוחם-צנחן מן השורה. בהמשך עבר גם קורס קשר והיה לסמל קשר ביחידת מרגמות כבדות.

אלחנן וקיבוץ מתפתח יצרו שילוב נפלא. הוא היה עובד כשד. פשוט מתוך הנאה. אלחנן האציל הרבה יופי על סביבתו: בשכלוליו, בייעולו ובחריצותו וביחוד בנגינתו על הפסנתר, כשהוא פותח ומלוה כל מסיבת ערב שבת וחג וגורף את החברים לשירה וריקודים. הוא היה בעל כישרון מוסיקאלי יוצר ובעזבונו נשארו כמה וכמה יצירות תזמורתיות קטנות. הוא אהב גם ספורט והשתתף בתחרויות הספורט שנערכו בקיבוץ, בנבחרות הכדורסל והכדורעף.

ביום ט"ו בחשון תשל"ג (23.10.1972), נפל סמל אלחנן בעת מילוי תפקידו.

השאיר אישה ושלושה ילדים.

הובא למנוחת עולמים בבית-הקברות שבמשקו - נתיב הל"ה.

במכתב תנחומים למשפחה כתב מפקדו: "כעשר שנים עברנו אתו דרך ארוכה... כשאנו מכירים את אלחנן בשעת מתח-קרב ובשעת רגיעה ושמחה. תמיד נזכור את אלחנן הרציני, אשר אינו מאבד את עשתונותיו, אף בהפגזה הכבדה, אל מול חומת העיר העתיקה ונחלץ לעזור לחבריו... את אלחנן השר והמנגן ומרכז את כל הגדוד סביבו".

קיבוץ נתיב הל"ה הוציא לאור חוברת לזכרו.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה