תפריט נגישות

שוטר אליהו מיכאלי ז"ל

אליהו מיכאלי
בן 28 בנפלו
בן מרים ומיכאל
נולד בעירק
בת"ש, 1940
התגורר בנוה מיכאל
התגייס ב-12.5.1958
שרת במשטרת ישראל משמר הגבול (מג"ב)
נפל בעת שירותו
בו' בחשוון תשכ"ט, 28/10/1968
מקום נפילה: בית שמש
באזור ירושלים והסביבה
מקום קבורה: ירושלים - הר הרצל
אזור: ב, חלקה: 9, שורה: 16, קבר: 2.
הותיר: אשה-יפה וארבעה ילדים-עפרה, ענת, עופר ואלון

קורות חיים

שוטר אליהו מיכאלי, בן מיכאל ומרים, נולד בעיראק בשנת 1940. הוריו היגרו לפרס כשהיה ילד. בשנת 1950 וגרו בעיר סנייה. כשנפתחו שערי העלייה לארץ, נסעו לטהרן, גרו במחנה סגור עד שהגיע תורם לעלות ארצה. הם שוכנו במחנה עולים בבית ליד. לאחר-מכן עברו למעברה בהרצליה. לאחר כשבועיים עברו ביוזמתם לגור בירושלים, בשכונת שמעה, כיום שכונת בקעה. בירושלים החל אליהו ללמוד בבית ספר עממי "הר ציון", שם למד שנתיים, ועבר לבית-ספר לנערים עובדים על שם ארלוזורוב. כעבור תקופה קצרה המשיך ללמוד בבית חינוך תיכון ערב, על שם סוקולוב.

אליהו התגייס לצה"ל ב-12.5.58 ושוחרר ב-11.9.60. למד חרטות, סיים את לימודיו בהצלחה ועבד בתע"ש ירושלים עד לגיוסו למג"ב.

אשתו מברכת על היוזמה לכתיבת הספר למרות שבא באיחור ומודה על המשך הטיפול בה. ממשיכה להוסיף דברים לזכרו של בעלה: "בעלי המנוח היה חבר למופת. עוד בתקופה שגרנו במושב רוגלית היה אהוב ואהוד על כל חבריו לעבודה ובמושב ובא הדבר לידי ביטוי בהכנסת אורחים. בעלי עבר שירות צבאי מלא במשטרה הצבאית, סיים, למד ועבד כחרט מסגר, עד לגיוסו למג"ב. תחביבו העיקרי והיחיד היה אהבת הזולת ועזרה לחברים, בהתחשב בתקופה דאז במושב, שלא היו הרבה אפשרויות של חוגים או פעילויות שונות.

בתאריך 28.10.68, בשעה 21:45, בכביש שמשון בית שמש ג'יפ, מ-2894 נהוג בידי שוטר אליהו מיכאלי ממג"ב, שנסע לכיוון בית שמש, התנגש במשאית אזרחית שנסעה בכיוון הנגדי; כתוצאה נהרגו 4 שוטרים ו-4 נפצעו קשה. אחת השוטרות מתה מאוחר יותר מפצעיה. בין ההרוגים היה השוטר מיכאלי.

אליהו היה בן 29 במותו.

נקבר בחלקה הצבאית בהר הרצל בירושלים. השאיר אישה- יפה ו-4 ילדים: עפרה, ענת, עופר, אלון.

יהיה זכרו ברוך.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה