תפריט נגישות

סרן ארז איתן ז"ל

ארז איתן
בן 28 בנפלו
בן רות ויוסף
נולד בקרית ענבים
בל' באדר תשי"א, 8/3/1951
התגורר באיילת השחר
התגייס ב-אוקטובר 1969
שרת בחיל האויר טייסת 116
נפל בעת מילוי תפקידו
בא' באדר תש"מ, 18/2/1980
מקום נפילה: מעלה החמישה
באזור ירושלים והסביבה
מקום קבורה: קיבוץ איילת השחר
הותיר: אשה, בן, בת, הורים, שני אחים ואחות

קורות חיים

בן רות ויוסף, נולד ביום ל' באדר תשי"א (8.3.1951) בקיבוץ קריית ענבים. הוא סיים את לימודיו היסודיים והתיכוניים בבית-הספר האזורי הרי יהודה בקריית ענבים. ארז גדל באווירה של יצירה ועבודת כפיים, במסגרת חברתית שיתופית, שהכול בה עובדים ועמלים למען הכול. הוא ספג את אהבת הארץ, נופיה ואתריה ולמד לאהוב את החיים בה. ארז הרבה לטייל ברחבי הארץ, לתור ולסייר ברגל בדרכים לא דרכים בין נקיקים, גאיות והרים, להריח את ריחה ולהאזין לקולותיה. הוא היה גאה בארץ ושמח לחיות בה.

ארז גויס לצה"ל באוקטובר 1969 והוצב בחיל-האוויר. לאחר הטירונות הוא התנדב לקורס טיס. האימונים היו מפרכים וארז עבר חודשים של לימוד, תרגול ושינון של החומר הדרוש למקצועו. בשנת 1971 הוא היה לסגן-משנה, טייס בחיל האוויר. הוא היה טייס טוב, אחראי ומיומן. בהערכות מפקדיו עליו נכתב, שהיה בעל כישורים מעולים ועשוי להגיע להישגים גבוהים ולתפקידים בכירים ביותר. בשנת 1972 הועלה ארז לדרגת סגן ושנה אחר-כך היה סרן ושימש כמדריך טיס. במסגרת שירותו הוא היה טייס ושימש גם בתפקידים פיקודיים אחרים.

בשנת 1972 נשא ארז לאשה את חברתו מיכל שהייתה לצידו בכל אשר הלך במשך שירותו. בשנת 1974 נולד בנו בכורו אמנון, ולא היה אב מאושר ממנו. שנה אחר-כך נולדה בתו יעל ולשמחתו לא היה קץ. ארז התנדב לשירות קבע עד שנת 1977. לאחר שהשתחרר התיישבה המשפחה באיילת השחר, והוא החל לעבוד בענף הכותנה. בד בבד עם עבודתו בשדה, עסק ארז בהדרכת נוער, ולימים היה לרכז חברת הילדים.

חניכיו כתבו עליו לאחר נפילתו: "בעצם היית לנו הרבה יותר מסתם מדריך, אם יש שאלה אז ארז יודע. אם יש מישהו שצריך לתת דוגמה, לא קשה להעלות את שמך. אמרו לנו פעם שאסור להעריץ בן אדם, שאף אחד אינו מושלם, אז חיפשנו מגרעות, חיפשנו משהו שנוכל להגיד עליו הנה את זה ארז לא... ועד עכשיו לא מצאנו. לקחת על עצמך בנוסף להדרכה גם את ריכוז החברה. מפירורי פעולות, מעט ערכים ובעיות עבודה הצלחת ליצור חברה, שמדברים עליה גם מחוץ למשק. ועדיין נשארה לך המון עבודה, חינוך וערכים והיסטוריה. הרגשת חובה לספר לנו שנדע, שלא נהיה בורים, בכל הזדמנות סיפרת ולימדת ולא כמו בבית-הספר, קראנו לך בחיוך 'אנציקלופדיה מהלכת'...".

ביום א' באדר תש"ם (18.2.1980) במהלך שירותו במילואים, נפל ארז במילוי תפקידו. הוא הובא למנוחת עולמים בבית-העלמין באיילת השחר. הוא השאיר אחריו אשה, בן, בת, הורים, שני אחים ואחות.

במכתב תנחומים למשפחה השכולה, כתב מפקדו: "כולנו הכרנו את ארז, הטוב, החזק, שמכיר ויודע מה עומד לפניו, אך לא ידענו מה רב פועלו בקיבוץ בקרב צעירים וזקנים כאחד. צנוע וענו היה, אך חזק ותקיף. שתי תכונות אלה עשוהו למשהו מיוחד שאין רבים כמותו ולכן כה כבדה האבידה לכם ולנו.

כטייס מילואים היה דוגמה לכל שאר טייסי המילואים הן בהתייחסותו ורצינותו בטיסה והן בדיוק שעת ההתייצבות לשירות המילואים.

מצווים אתם ואנחנו לזכור את האתמול ולהביט אל המחר. לעשות את המחר יפה וטוב כפי שארז היה רוצה לעשותו...".

משפחתו הוציאה לאור חוברת לזכרו, ובה דברים שכתב ודברים על דמותו מפי בני משפחה, מכרים, חברים וחניכים.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה