תפריט נגישות

סרן גד גדי ערן ז"ל

הנצחת חללי יחמ"ן אוגדה 252

דברים לזכרם של חללי יחמ"ן אוגדה 252 בעת הסרת הלוט באתר ההנצחה של המל"מ בגלילות מאי 2023

41 שנה אחרי - נשמע המון זמן
לרובנו ארוע מותם של גדי, צ'רלי, אלון, וצבי, צרוב כאילו ארע רק אתמול.כולנו - החברים של גדי, צ'רלי, אלון, וצבי, המשכנו להיות למודי מלחמות ומבצעים נוספים, וחיים מלאי משמעות של משפחה, עבודה, ושגרה מבורכת. אצל המשפחות– הזמן עמד מלכת. הכל נראה שונה, החיים קיבלו פרופורציות אחרות, עם עוצמות געגוע, הבלחות זיכרון שכמעת לא ניתנות להכלה.
משפחות החללים אינן זקוקות לאתרי הנצחה. הם חיות את ההנצחה יום יום ובעיקר לילה לילה ובאירועים משפחתיים שם תמיד ההרכב חסר.
לנו החברים לנשק של צבי, גדי, צרלי, ואלון ההנצחה חשובה מאוד.
חללי גדוד המודיעין של אוגדה 252 הונצחו עד היום - באתר חללי השריון בלטרון, באתר חללי התותחנים באליפלט, בבירנית בצפון וגם באתר שאנחנו הקמנו באשתאול.
אולם אלון, צבי, צ'רלי וגדי – לא היו לוחמי שריון וגם לא לוחמי תותחנים, הם היו לוחמי מודיעין – מודיעין קרבי
הם נפלו במשימת מודיעין קרבי. – כאן באתר הזה, נוכל לספר ביתר פרוט על המשימה שקיבלו – לצפות ולעקוב אחרי התבססות הקומנדו הסורי, שאיים עלינו ממזרח על תכנון המשימה, על הדרך אותה עשו הג'יפים בדרכם לביצוע המשימה ועל האובדן הנורא.
חשוב לנו שחברנו יונצחו כאן באתר ההנצחה הממלכתי לחללי קהילית המודיעין כי כאן גם נוכל להוסיף ולכתוב עלהם, על חוויות משותפות איתם, וזיכרונות מימים קודמים, בספרי הנצחה שכאן נשמרים.
וחשוב שכל מי שבידיו חומרים הרלוונטים להנצחת חברנו שישלח לכאן.
ההנצחה במקום זה לא תיתן מרגוע לגעגוע ולחסר – אבל אני מקווה תיתן למשפחות ולנו, החברים לנשק לחוש שהפעם ההנצחה היא במקום הנכון.
הארוע הקשה בו נפלו חברנו אצלי עדין צרוב חזק בזיכרון – התדריך לקראת היציאה למשימה, הידיעה על קרות הארוע, הבקשה לחילוץ, ניסיונות החילוץ והפינוי, ההכרה וההבנה של האובדן הקשה.
הניסיון להבין טוב יותר אם היה אפשר לעשות משהו אחרת – חוזרים לא מעט.
בכל מקרה אנחנו החברים ליחידה של אלון, צ'רלי גדי, וצבי – נשתדל לזכור ולהזכיר שמגש הכסף עליו ניתנה המדינה ליושביה, אינו מורכב מדמויות עלומות – הוא מורכב, משמות, מחברים עם משפחות, עם עשיה, מחשבות ודעות.
גדי, אלון, צ'רלי וצבי, השארתם אחרכם זיכרונות, חוויות, אהבה, חסר וגעגוע במעגל החיים הקרוב והרחוק - את זה נשתדל להנציח.

תני גבע – מג"ד היחמ"ן
מאי 2023

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה