תפריט נגישות

רב"ט אמיר זידנר ז"ל

אמיר זידנר
בן 19 בנפלו
בן נעמי ומיכאל
נולד בשוויץ
בי' בשבט תשכ"ט, 29/1/1969
התגורר במוצא עילית
התגייס ב-פברואר 1987
שרת בחיל השריון חט' 500, גד' 195
נפל בקרב
בה' באדר תשמ"ח, 22/2/1988
מקום נפילה: ברעשית
באזור לבנון
מקום קבורה: ירושלים - הר הרצל
אזור: ד, חלקה: 10, שורה: 6, קבר: 4.
הותיר: הורים ושני אחים-אלון ואורן

קורות חיים

בן נעמי ומיכאל. נולד ביום י' שבט תשכ"ט 29.1.1969 בציריך, שבשוויץ. בגיל שש שב ארצה עם משפחתו לביתם שבמוצא עילית. למד בבית-הספר היסודי "עין הרים" וסיים בהצטיינות את לימודיו בבית-הספר התיכון האזורי "הרי יהודה".

מגיל 14 היה מתופף בלהקה, אותה הקים עם חבריו. את שירותו הצבאי הכין לקראת מסלול של נתינה ככל האפשר. היה תמיד הרוח החיה בסביבתו, הן בחיי בית-הספר והן בחברת בני גילו במוצא עילית, מאוד אהוד ושופע הומור. הוא הרבה לעסוק בפעילות חברתית, כתב שירים וסיפורים והיה איש שיחה המעורה בנושאים רבים. בחור מוכשר ואכפתניק, ששנא את הבינוניות.

אמיר היה צוללן וגלשן סקי מעולה. הוא ניצל חופשות חורף ונסע כל שנה עם שני אחיו הצעירים לאתרי סקי בשוויץ ובחרמון.

ההתנדבות והעזרה לזולת היו בעומק נפשו וברוח זו התגייס בפברואר 1987 לחיל השריון. הוא היווה את עמוד התווך בהווי הפלוגה. באמצע פברואר 1988 עלה עם גדודו לרצועת הביטחון בדרום לבנון. הוא יצא שני לילות רצופים לפעילות מבצעית ובלילה השלישי אמור היה להיות חופשי - אך נעתר לבקשת מפקדו ויצא שוב, אך לא חזר.

ביום ה' אדר תשמ"ח 22.2.1988 נפל בקרב בלבנון, והובא למנוחת-עולמים בבית-העלמין הצבאי בהר הרצל בירושלים. הותיר אחריו הורים ושני אחים צעירים-אלון ואורן. משפחתו ומוקירי זכרו הנציחו אותו בהקמת "גן אמיר" במוצא עילית, ובו מתקני משחקים, פינות ישיבה ואמפיתיאטרון קטן, בצל חורשת זיתים ותאנים. רבים מתושבי האזור מבקרים בגן עם ילדיהם.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה