תפריט נגישות

סמל יאיר יעקב ז"ל

יאיר יעקב
בן 26 בנפלו
בן סלמה ואברהם
נולד בתרום
בו' בכסלו תשט"ז, 10/11/1956
התגורר בתרום
שרת בחיל השריון גד' 573
נפל בפעילות מבצעית
בכ' בסיון תשמ"ב, 11/6/1982
במלחמת שלום הגליל
מקום נפילה: גזרה מזרחית
באזור לבנון
מקום קבורה: ירושלים - הר הרצל
אזור: א, חלקה: 21, שורה: 05, קבר: 03.
הותיר: הורים, אחים ואחיות

קורות חיים

בן סלמה ואברהם, נולד ביום ו' בכסלו תשט"ז (10.11.1956) במושב תרום, שבפרוזדור ירושלים. יאיר היה בן שביעי במשפחה ברוכת ילדים. הוריו עלו לארץ מתימן במבצע "מרבד הקסמים". את לימודיו החל יאיר בבית-הספר היסודי "מתתיהו" במושב צלפון. באותה תקופה, היה המצב הכלכלי קשה ומשפחתו של יאיר חיה בדוחק רב. ולמרות הכול, הוחלט שיאיר ימשיך ללמוד בישיבה התיכונית של "בני עקיבא" - "אור עציון", שבמרכז שפיר. ואכן ההחלטה הצדיקה את עצמה - יאיר סיים את לימודיו התיכוניים בהצלחה. בתקופת לימודיו בישיבה התיכונית מצא יאיר זמן לפעילות חברתית בתנועת הנוער "בני עקיבא".

כשהגיע מועד גיוסו לצה"ל, הוא הוצב לחיל השריון, ולאחר שסיים את תקופת השירות השתחרר בדרגת סמל ובתפקיד מפקד-טנק. יאיר פנה להמשך הלימודים. הוא התקבל למכינה לחיילים משוחררים, ולאחר מכן המשיך ללמוד ברחובות, בפקולטה לחקלאות של האוניברסיטה העברית.

כשסיים את לימודיו, נסע יאיר לארצות-הברית לתקופה של כשמונה חודשים, עם חברתו שהגיעה לארץ כעולה. כאשר חזר לארץ הוא התקבל לעבודה כמתכנן אזורי במחלקה להתיישבות בסוכנות היהודית, בחבל ההר. הוא התכוון לשאת לאישה את חברתו ולהקים משפחה בישראל. ואולם, כשפרצה מלחמת "שלום הגליל", נקרא יאיר לשירות מילואים.

במהלך הקרבות בגיזרה המזרחית נפגע הטנק של יאיר מטיל, שנורה לעבר כוחותינו. ביום כ' בסיון תשמ"ב (11.6.1982) נפל יאיר בקרב, והובא למנוחת עולמים בבית-העלמין הצבאי בהר הרצל בירושלים. הוא השאיר אחריו הורים, אחים ואחיות. משפחתו תרמה לזכרו ספר תורה לבית-הכנסת, שבמושב תרום.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה